NY Times ADMITS article about Nikki Haley and new curtains was UNFAIR

The New York Times has finally admitted that they screwed up the article on Nikki Haley and the curtains purchased by the Obama administration:


The put that at the top of the article:

Editors’ Note: September 14, 2018

An earlier version of this article and headline created an unfair impression about who was responsible for the purchase in question. While Nikki R. Haley is the current ambassador to the United Nations, the decision on leasing the ambassador’s residence and purchasing the curtains was made during the Obama administration, according to current and former officials. The article should not have focused on Ms. Haley, nor should a picture of her have been used. The article and headline have now been edited to reflect those concerns, and the picture has been removed.

Not only that, but they changed the title of the article:

That’s a far cry different than their earlier title:

They also changed the beginning paragraphs of the article:

The State Department spent $52,701 for customized and mechanized curtains for the picture windows in the new official residence of the ambassador to the United Nations.

The residence is in a new building on First Avenue in Manhattan. For decades, American ambassadors to the U.N. lived in the Waldorf Astoria hotel. But after the hotel was purchased by a Chinese insurance company with a murky ownership structure, the State Department decided in 2016 to find a new home for its top New York diplomat because of security concerns.

The government leased the apartment, just blocks from the delegation’s offices, with an option to buy, according to Patrick Kennedy, the top management official at the State Department during the Obama administration. The full-floor penthouse, with handsome hardwood floors covering large open spaces stretching nearly 6,000 square feet, was listed at $58,000 a month.

The current ambassador, Nikki R. Haley, is the first to live in the new residence, which has spectacular views. But a spokesman for Ms. Haley emphasized that plans to buy the mechanized curtains were made in 2016, during the Obama administration. Ms. Haley had no say in the purchase, he said.

So basically they had to overhaul the article after their bias and misrepresentations were exposed.

Still, there’s nothing tweeted about these corrections on the main NY Times account which has almost 42 million followers. And their main tweets on the story are still up:

https://twitter.com/nytimes/status/1040563342153342976
https://twitter.com/comradewong/status/1040406689160282117

And you can see how many likes and retweets the originals got versus the correction on a different, less well known account with only 47k followers.


Comment Policy: Please read our comment policy before making a comment. In short, please be respectful of others and do not engage in personal attacks. Otherwise we will revoke your comment privileges.